FutureTeacher

Its about student who will become a teacher one day.
 
HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  
Jangan lupa melawat ruangan Gallery dan lihat sejarah perkembangan banner FutureTeacher! Sesiapa yang mahu menyumbang kreativiti dalam mereka bentuk banner FutureTeacher bolehlah memuat naik banner nukilan anda ke dalam Gallery FutureTeacher ya~~~admin.
Mari mengundi beramai-ramai untuk PALESTIN di http://www.israel-vs-palestine.com/IE/EN/vote
Linksite Open. Now you can access our other friendsites.
Praktikum 3 Hampir Tamat!!!
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Introduce please
Fri Apr 16, 2010 8:17 pm by encik_donut

» sambutan Aidilfitri
Tue Sep 15, 2009 2:47 pm by encik_donut

» what is the best thing ever happened in your life and vice versa..?
Thu Sep 03, 2009 6:54 am by encik_donut

» WABAK H1N1 SEMAKIN MENULAR DI MALAYSIA DAN DI NEGARA LUAR.....
Sat Aug 08, 2009 9:30 pm by sayaGEMOK

» CIRI-CIRI JPP YANG KITA MAHU DAN TIDAK MAHU
Wed Jul 22, 2009 4:05 pm by encik_donut

» Komputer oh komputer
Fri Jun 19, 2009 11:16 pm by sayaGEMOK

» Motivasi Diri
Fri Jun 19, 2009 4:48 pm by encik_donut

» <3 @ </3
Thu Jun 18, 2009 3:02 am by sayaGEMOK

» Kata-kata Pujangga/Quotes
Thu Jun 18, 2009 1:05 am by sayaGEMOK

LinkSites
 IPDA
 EMOE
 Utusan Online
 Mathematics Blog
 Laksanamanira
 izuanrahman
Waktu Malaysia
Waktu Solat
Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan.

Share | 
 

 assalamualaikum...

Go down 
AuthorMessage
weedad
Educated
Educated
avatar

Female Number of posts : 14
Age : 42
Location : kulim kedah
Course : Pend. Islam
Registration date : 2009-02-17

PostSubject: assalamualaikum...   Sun Feb 22, 2009 3:06 pm

kenapa ruang ni masih 0... masih belum buat majlis perasmian erk.. haiya natakallamu billughatil arabiah..
Back to top Go down
View user profile
encik_donut
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 421
Age : 31
Location : jitra (tp org jOhor eaa!)
Course : PISMP IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: assalamualaikum...   Sun Feb 22, 2009 3:19 pm

waalaikumsalam..
trm kasih weedad krn menjadi yg pertama merasmikan ruangan bhasa arab ni~tahniah3!
hehe
wm, sbnrnya mmg kami da sediakan ruangan ni khas utk bhs arab tp malangnya xd sambutan yg diberi oleh batch kami..
huu
tp kami bertuah krn weedad telah menjadi yg pertama post kat sini
hrp weedad dpt terus post kat sini dan kami akan berusaha mempromosi ruangan ni kat student arab ye?
biar kami semua dpt belajar drpd anda smua..

study study
Back to top Go down
View user profile http://my.muxlim.com/dashboard/
SuperNova
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 199
Age : 32
Location : Jitra (KL)
Course : PISMP-IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: assalamualaikum...   Mon Feb 23, 2009 12:09 am

xD
bukan sahaja utk bacth kami. malah kami akan buka kategori lain jika ada permintaan utk kursus yg lain...tp dgn syarat ahlinya hendaklah ramai xD

_________________
By learning you will teach;
by teaching you will understand.
Latin Proverb
Back to top Go down
View user profile http://futureteacher.forumotion.com
weedad
Educated
Educated
avatar

Female Number of posts : 14
Age : 42
Location : kulim kedah
Course : Pend. Islam
Registration date : 2009-02-17

PostSubject: Re: assalamualaikum...   Mon Feb 23, 2009 9:45 pm

saya bukan yang terbaik.. tapi apa salahnya kita mema`murkan bahasa ALQUR`AN... semoga suatu hari nanti b.arab mendapat tempat sama @ lebih dari bahasa inggeris.. Razz

tapi... sebelum mema`murkan bahasa arab ni.. ada perkara yg lebih mudah utk kita sama-sama ma`murkannyaa.. MARILAH KITA MEMA`MURKAN MASJID ANNUR YANG KITA CINTAI... SEMOGA SAYAP-SAYAP MALAIKAT RAHMAT SENTIASA MEMAYUNGI KITA DARI SEBARANG KEBURUKAN...

Sama-samalah kita menanamkan konsep حى على الصلاة !!! حى على الفلاح.

mhn maaf pd admin coz selitkan perkara lain dlm ni...
Back to top Go down
View user profile
encik_donut
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 421
Age : 31
Location : jitra (tp org jOhor eaa!)
Course : PISMP IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: btol3!!   Mon Feb 23, 2009 11:22 pm

mari kita berbahasa arab!
kami ni pun baru belajar jee ni... huhuu
hrp akak weedad dpt bg tnjuk ajar,,

em,btl laa.. xramai yg nk g masjid..
tp walaubgaimana pon, alhamdulillah sejak sbulan ni, saf laki dah cecah tiga saf.. cheers cheers cheers
dulu nk dpt satu pn susa..
tp tiga saf ni wktu maghrib je laa..

so mari kita imarahkan masjid!!


hanya dewan pemuda masjid malaysia~
wooooot~
Back to top Go down
View user profile http://my.muxlim.com/dashboard/
SuperNova
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 199
Age : 32
Location : Jitra (KL)
Course : PISMP-IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: assalamualaikum...   Tue Feb 24, 2009 1:06 pm

Setuju!! Masjid Annur pun sekarang da ada byk program-program agama yg bagus utk semua. contohnya usrah dan kuliah lepas maghrib. marilah kita mengambil tempat utk mrningkatkan ilmu dan membaiki ibadah kita agar lebih cantik dan sempurna...
Very Happy Very Happy

_________________
By learning you will teach;
by teaching you will understand.
Latin Proverb
Back to top Go down
View user profile http://futureteacher.forumotion.com
Shahmura
Educated
Educated
avatar

Male Number of posts : 11
Age : 32
Location : Lumut, Perak
Course : Science
Registration date : 2009-02-27

PostSubject: Re: assalamualaikum...   Wed Mar 04, 2009 3:16 am

trasa diri ini kecik je utk bkata2 dlm ruangan bahasa arab nie,tp xpala,kt sm2 bdk ipda kan?
kt perlu lakukn pelbagai usaha utk menaiktarfkn Bhasa Al-Quran ini..sy stuju dgn sdri weedad..namun dlm kt memperjuangkn ap yg murni,kt jgnla prejudice kpd bahasa lain termasuklah bahasa inggeris..semua bahasa Allah yg ciptakan kan?
slah stu kejayaan paderi2 di Indonesia adlh mereka sanggup blajr bhs lain dlm menyebrkn agam mereka,iaitu bhs indonesia,mereka tidk terus mgunakn bhs inggeris...begitu juga dgn kita,bahsa arab perlu setaraf dengan bhs inggeris,supaya dakwah itu xtersekat hny krn faktor bhs..1/3 course sy non-muslim,rmai yg bertny mengenai Islam,knapa begitu kenapa begini,utk menrangkn kpd mereka, bahasa inggeris adlh medium terbaik..yela..kalo mereka slh fhm dlm BM..nant ad konsep negative plak mereka kpd Islam..kan? rabbit
cdgn sy utk memartabatkan bahasa arab adalah merakyatkan bahasa arab..
pertama,semua pelajr yg berada dlm course BA perlulah brlath utk bkomunikasi dlm BA,komunikasi sgt membantu dlm perkembangan bahasa..kt jgn memperlrkehkn kwn2 yg mecuba...btol x?
kedua,mungkin buleh dlm edaran2 lujnah penerangan dbwh tadir masjid,diselitkan satu atau dua perkataan asas BA dan maksudnya dlm BM dan BI...bg sy itu juga dkatakn merakyatkan Bahsa Arab.
Ketiga dari aspek hubungan sosial...pljr2 BA mungkn boleh memperluaskn kelompok hubungn sosial mereka tanpa mengira orang yg mereka dekati itu, bertudung labuh @x,Bserban @ skdr bersongkok @ xberkopiah sm skali...sy menghormati n mengagum golongan yg mempelajar Bahasa Arab,dan disebabkn hubungn sosial n sy mempelajari byk perkataan BA cntohnya rehlah n ta'aruf...mungkin ia nya kecl bg pndgn orang,tp selembar benang sehari lama2 kain yg tersulam mampu menyelimuti sebuah gunung... Wink
ini sekadar pandangan dan cadangan sy,orang luar yg memerhatkan sahabat2 yang mempelajar Bahasa Al-Quran...mntk maaf kalau ad tersalah paper.. Cool Wink
Back to top Go down
View user profile
encik_donut
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 421
Age : 31
Location : jitra (tp org jOhor eaa!)
Course : PISMP IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: btol3!!   Thu Mar 05, 2009 6:38 pm

stuju dgn pandangan mr shahmura~
aisy,, selalu je mr shamura ni ada idea bernas,hehe
emmm,,btol,kita jgn prejudis dgn org yg berbahasa arab,n jgn plak kita buruk sangka pada org yg tahu berbahasa inggeris sj.
mmg bhs arab bhasa syurga, tp bhasa2 lain pon kita jgn abaikan ye. kita mesti dynamic!!cayalaaa..
yg penting niat kita tuuu..
n betol, sehari selembar benang..
belajar ckt3 lagi bagus drpd x amek tahu lgsung..
mari kita belajarrrr!!!

jayyid jiddan fil imtihan~
Back to top Go down
View user profile http://my.muxlim.com/dashboard/
weedad
Educated
Educated
avatar

Female Number of posts : 14
Age : 42
Location : kulim kedah
Course : Pend. Islam
Registration date : 2009-02-17

PostSubject: الحمدلله   Sun Mar 08, 2009 10:55 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيف حالكم جميعا؟ أرج كم فى صحة و عافية. الآن لست معكم في إفدا.. هل يمكن ان أوصل معكم في هذا البرنامج؟ ارجكم ان ادعولى وكل أصدقائ هنا.
Back to top Go down
View user profile
SuperNova
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 199
Age : 32
Location : Jitra (KL)
Course : PISMP-IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: assalamualaikum...   Mon Mar 09, 2009 9:52 am

weedad wrote:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيف حالكم جميعا؟ أرج كم فى صحة و عافية. الآن لست معكم في إفدا.. هل يمكن ان أوصل معكم في هذا البرنامج؟ ارجكم ان ادعولى وكل أصدقائ هنا.

O.O faham sikit-sikit ja Laughing contohnya Kaifa halkum jamian = Apa khabar anda semua? ( kalo x salahlah).

Baiklah saya berstuju dengan pandangan yg teah diberikan oleh shahmura (exrumate) saya itu. Bak kata pepatah kalo nk di pecahkan ruyung biarlah dari rebungnya. x salah nk belajar bahasa ape pun janji kita boleh gunaka bahasa tersebut dengan sebaik mungkin dan memberi manfaat kepada orang lain. Jadi cadangan yg diberikan oleh shahmura td amat baik dan mr exrumate anda x perlu rasa kecik untuk memberi pendapat di mana-mana ruangan forum kami. forum ni utk semua dan tajuk tu sekadar pencetus idea bagi orang yg ingin berkongsi. Anda amatdi alu-alukan. xD


* Teringat masa amik paper BA masa PMR dulu. Memang xfaham ape2, karangan pakai hafal je yg ada dalam buku teks" lol! lol!

_________________
By learning you will teach;
by teaching you will understand.
Latin Proverb
Back to top Go down
View user profile http://futureteacher.forumotion.com
Sponsored content




PostSubject: Re: assalamualaikum...   

Back to top Go down
 
assalamualaikum...
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Supplications
» Themed salaams and dividers

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FutureTeacher :: Courses :: Bahasa Arab-
Jump to: