FutureTeacher

Its about student who will become a teacher one day.
 
HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  
Jangan lupa melawat ruangan Gallery dan lihat sejarah perkembangan banner FutureTeacher! Sesiapa yang mahu menyumbang kreativiti dalam mereka bentuk banner FutureTeacher bolehlah memuat naik banner nukilan anda ke dalam Gallery FutureTeacher ya~~~admin.
Mari mengundi beramai-ramai untuk PALESTIN di http://www.israel-vs-palestine.com/IE/EN/vote
Linksite Open. Now you can access our other friendsites.
Praktikum 3 Hampir Tamat!!!
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Introduce please
Fri Apr 16, 2010 8:17 pm by encik_donut

» sambutan Aidilfitri
Tue Sep 15, 2009 2:47 pm by encik_donut

» what is the best thing ever happened in your life and vice versa..?
Thu Sep 03, 2009 6:54 am by encik_donut

» WABAK H1N1 SEMAKIN MENULAR DI MALAYSIA DAN DI NEGARA LUAR.....
Sat Aug 08, 2009 9:30 pm by sayaGEMOK

» CIRI-CIRI JPP YANG KITA MAHU DAN TIDAK MAHU
Wed Jul 22, 2009 4:05 pm by encik_donut

» Komputer oh komputer
Fri Jun 19, 2009 11:16 pm by sayaGEMOK

» Motivasi Diri
Fri Jun 19, 2009 4:48 pm by encik_donut

» <3 @ </3
Thu Jun 18, 2009 3:02 am by sayaGEMOK

» Kata-kata Pujangga/Quotes
Thu Jun 18, 2009 1:05 am by sayaGEMOK

LinkSites
 IPDA
 EMOE
 Utusan Online
 Mathematics Blog
 Laksanamanira
 izuanrahman
Waktu Malaysia
Waktu Solat
Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan.

Share | 
 

 DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?

Go down 
AuthorMessage
weedad
Educated
Educated
avatar

Female Number of posts : 14
Age : 42
Location : kulim kedah
Course : Pend. Islam
Registration date : 2009-02-17

PostSubject: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   Sun Feb 22, 2009 3:34 pm

Assalamualaikum... maap la erk kalau isu ini di anggap remeh, just nak menarik perhatian adik2 ( boleh kan panggil adik).. menjadi satu kelaziman minggu pengurusan / orientasi diadakan dan yg baru akan menerima arahan.. sbg warga baru yg menerima didikan dalam minggu pengurusan bermula 12 januari lepas, kami amat berterima kasih adik2 memimpin program dengan baik.. CUMA...

ada cuma nya tu.. kita selalu menunding dan memperlekeh kelemahan orang lain.. tp di mana sikap kita sbagai pemimpin atau pengemudi program?? cth pagi ke 3 program.. peserta diminta berjalan kaki pukul 4 pg ke IPDA ( bukan satu masalah ) tapi ( masalahnya ialah) yang mengiringi kami lagaknya macam menghalau lembu.. naik motor sambil hisap rokok?? bkal pendidik ker tu? tiada rasa hormat pada yang lebih tua.. menengking kata2 kesat..

Allah berfirman: " Jangan kamu berjalan di atas muka bumi ini dengan penuh kesombongan! sesungguhnya kamu tidak akan tahu apa yg ada di dalam bumi( sedangkan kamu memijaknya) dan kamu tidak akan tahu apa yg ada di atas gunung ..."

sebabtu dalam bahasa melayu ada ayat: baru tahu langit tu tinggi ke rendah!!

kerjaya guru bukan pilihan terakhir... spt yg ditohmahkan...tp tahukah kita di mana rezeki kita?
Back to top Go down
View user profile
encik_donut
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 421
Age : 31
Location : jitra (tp org jOhor eaa!)
Course : PISMP IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   Sun Feb 22, 2009 7:28 pm

ye, x sgka plak isu ni akan ditimbulkan oleh weedad ye..
tp ape yg berlaku ni mmg satu realiti yg berlaku semasa setiap kali minggu orientasi berlangsung..
sbnrnya sy sbg pismp ipgm semester 5 ni, dah dua kali diorientasi di ipda ni. first masa baru masuk, fresh pas spm.
second masa dtg ipda semula utk smbung degree setelah lulus pra ijazah..
mmg pahit nk diakui tp ni la realitasnya (betol ke b.indonesia ni?)
students junior yg handle pergerakan pelajar orientasi semasa wktu berjalan kaki n sewaktu makan,kurg budi bahasanya dn tercacat etika keguruannya
mcm bdk3 sekolah yg x tahu menghormati yg tua..
tp bukan semua laa eaa~
segelintir jee
tp yg hisap rokok secara terbuka ni mmg memalukan laa
maaf tp mmg memalukan
hrp pasni x berlaku lg insiden mcm ni
nk jd cikgu kann?

Suspect kitorg hisap lolipop jee,murah pun murah~
Back to top Go down
View user profile http://my.muxlim.com/dashboard/
SuperNova
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 199
Age : 32
Location : Jitra (KL)
Course : PISMP-IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   Mon Feb 23, 2009 12:28 am

O.O
Ini bukan satu perkara yg remeh. Ia soal ahklak bakal guru sekarang.. Pada pendapat saya hilang rasa hormat pada kerjaya keguruan sekrang adalah di sebabkan akhlak. Sebab pada pandangan umum guru sepatutnye berakhlak jauh lebih baik daripada orang biasa kerana kita yg mendidik anak bangsa. Bagi saya perkara yg disebutkan oleh weedad tu x seharusnya berlaku. Saya juga berasa kecewa setelah mendengar cerita weedad ini. harap tak berlaku lagi pada masa hadapan..

"Mendidik dan Memimpin"

_________________
By learning you will teach;
by teaching you will understand.
Latin Proverb
Back to top Go down
View user profile http://futureteacher.forumotion.com
syafiq
Talented
Talented
avatar

Male Number of posts : 26
Age : 31
Location : Malacca
Course : science
Registration date : 2009-02-20

PostSubject: salam   Wed Mar 04, 2009 4:09 pm

thank for ur comment...maaf bagi pihak pengurusan minggu orientasi...saya faham n sedar situasi tue berlaku...dan saya tau sape yang saudara maksudkan...di sini saya selaku pihak yang bertanggungjawab dalam menguruskan hal orientasi ingin meminta maaf terhadap kekasaran dan kekurangan ketika minggu pengurusan pelajar baru...biarlah saya menjelaskan kenapa hal ini berlaku...bagi saya pihak yang saudara maksudkan itu memang mempunyai attitude yang boleh dikatakan tidak layak menjadi guru...cakap terjerit2...menengking2 orang...saya berharap saudara fhm dalam situasi sebenar dan selagi kami menguruskan minggu pengurusan INSYAALLAH kami akan cube elakkan tertuduh dari menjadi AJK di bawah kelolaan kami...maaf dipinta dan harap tidak disimpan di dalam hati saudara..
Back to top Go down
View user profile
encik_donut
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 421
Age : 31
Location : jitra (tp org jOhor eaa!)
Course : PISMP IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   Fri Mar 06, 2009 10:57 am

terima kasih kepada saudara syafiq kerana sudi tampil memberikan penjelasan~
TAHNIAH!
Back to top Go down
View user profile http://my.muxlim.com/dashboard/
weedad
Educated
Educated
avatar

Female Number of posts : 14
Age : 42
Location : kulim kedah
Course : Pend. Islam
Registration date : 2009-02-17

PostSubject: syukran   Sun Mar 08, 2009 9:33 pm

terimakasih atas keperihatinan syfiq.. terus terang selama 47 hari akak n kawan2 diberi kesempatan oleh ALLAH berada di bumi IPDA adalah suatu yg amat bermakna dalam hidup kami.. Moga adik2 terus mendidik & memimpin dengan telus dan tulus... boleh lg ker nak ziarah futerteacher lps ni?..
Back to top Go down
View user profile
laksanamanira
Moderator
Moderator
avatar

Male Number of posts : 54
Age : 31
Location : jitra
Course : ipgm science semester 5
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   Mon Mar 09, 2009 4:41 am

kepada akak weedad jangan ler pula kecil hati disebabkan perkara itu, jadikanlah peristiwa itu sebagai sempadan supaya tidak dibawak ke alam guru kelak..

intipati guru itu bermula dari dalam hati sebenarnya, jika tiada sedikit atau sepalit pun rasa keinginan menjadi guru, mana mungkin seseorang itu sebenar mungkin menghayati tanggungjawabnya sebagai seorang guru..

oleh itu, marilah sama-sama kita menghayati profesion perguruan ini dengan nilai tanggungjawab..

KITA GURU MALAYSIA!!!
Back to top Go down
View user profile http://www.laksanamanira.webs.com
weedad
Educated
Educated
avatar

Female Number of posts : 14
Age : 42
Location : kulim kedah
Course : Pend. Islam
Registration date : 2009-02-17

PostSubject: kami insan terpilih   Mon Mar 09, 2009 11:20 am

assalamualaikum..

bukan kecik hati, akak n kwn2 kumpulan kpli terkecil di IPDA telah ditransfer ke IPTB pada 27.2.2009 yg lalu..
so sempat merasai nikmat menuntut ilmu di IPDA hnya 47 hari tetapi mempunyai erti yg amat mendalam jauh di sudut hati kami... anda bertuah..so.. boleh lg ker join dlm ni? Smile

mohon maaf andai ada kekasaran bahasa dan kesilapan sepanjang berada dibwh naungan adik2.. so kelas kat surau tu dah tak dak apa2 gangguan utk digunakan seperti biasa..Smile
Back to top Go down
View user profile
syafiq
Talented
Talented
avatar

Male Number of posts : 26
Age : 31
Location : Malacca
Course : science
Registration date : 2009-02-20

PostSubject: salam   Mon Mar 09, 2009 1:56 pm

leh jek kak..owh lupe lak kelas PAI kene transfer kat IPTB...lum lg nak berkenalan dah kene transfer...kim salam kat abg yang name yang saya tak tau tue..sorang jek lelaki kan...selagi mane pelajar yang pernah menetap dah menuntut ilmu kat IPDA selagi itulah kami anggap anda sebahagian dari warga IPDA...
Back to top Go down
View user profile
encik_donut
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 421
Age : 31
Location : jitra (tp org jOhor eaa!)
Course : PISMP IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   Mon Mar 09, 2009 3:07 pm

alahai..
rupanya saudari weedad dan kelasnya dah ditukarkan ke IPTB ye..
xpe, kalian senantiasa dialu-alukan dalam memeriahkan lagi laman forum ni..
walaupun dah menjadi guru kelak hatta setelah bertukar profesion sekali pun, kalian dialu-alukan untu terus berada bersama kami untuk menyumbangkan idea, pendapat, kritikan membina serta bertanya khabar..

ukhuwah fillah abadan abada~

Sad Crying or Very sad semoga ikatan ukhuwah tak bersempadan ni dpt diteruskan..
Back to top Go down
View user profile http://my.muxlim.com/dashboard/
SuperNova
Admin
Admin
avatar

Male Number of posts : 199
Age : 32
Location : Jitra (KL)
Course : PISMP-IPGM Mathematics Gen 1
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   Wed Mar 11, 2009 1:38 am

O.O masyaAllah da ketinggalan sya ni.. rupanya akak weedad kita sudah berpindah ke IPTB. harap akak dapat meneruskan perjuangan akak di sana seperti mana kami di sini. Kami juga amat mengalu-alukan akak untuk berkongsi segala jenis wadah yang mahu akak salurkan kepada kami disini. Biarpun sudah berjauhan namun ukhwah cyber ini akan berterusan.. I love you I love you


"DI MANA BUMI DIPIJAK DISITU ISLAM DISANJUNG"

_________________
By learning you will teach;
by teaching you will understand.
Latin Proverb
Back to top Go down
View user profile http://futureteacher.forumotion.com
Sponsored content




PostSubject: Re: DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?   

Back to top Go down
 
DI MANA AKHLAK KITA SEBAGAI BAKAL PENDIDIK?
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FutureTeacher :: Random/Ape-ape Aja :: Isu-isu IPDA-
Jump to: